Dag 19 Highway 1 en strand!!

Written by Bas en Pippelien on. Posted in USA

Vanochtend hebben we een lekker ontbijtje in het zelfde restaurant als waar we gisteravond gegeten hebben. Alles is puik in orde en met een volle buik kunnen we weer op stap! Vandaag hebben we een behoorlijke tippel. We gaan langs de kust naar Pismo Beach. Het is de bedoeling dat we vanuit Long Beach via Santa Monica naar de Highway 1 rijden. Deze weg gaat helemaal langs de kust richting San Francisco. Helaas lijkt de tomtom geen zin te hebben in Highway 1 en probeert hij ons telkens over de 101 te sturen. Iets na Santa Monica  doen we de tomtom maar eens uit en pakken we de ouderwetse kaart er eens bij. Pi kan inmiddels al aardig kaartlezen en we redden het om tussendoor van de 101 naar Malibu te rijden en op de Highway 1 terecht te komen! Ondertussen zijn we al een flink poosje onderweg en eindelijk rijden we dan goed, heerlijk uitzicht, de zee aan de ene kant en weer bergen aan de andere kant! Wanneer we besluiten eens te stoppen voor een wandelingetje aan het strand en een beetje eten zien we een groot bord met strand, eten en parkeren. Ok dat is alles wat we zoeken! Dus auto geparkeerd en samen met nog zo’n 5, 6 man eerst verkeerd gelopen….tja betaald parkeren is 1 maar bewegwijzering is een heel ander verhaal. Na dit goede begin en een steile wandeling naar beneden komen we dan bij het strand. Het stukje strand stelt hier niet heel veel voor, het restaurant daarentegen is behoorlijk groot. Wanneer we dan eindelijk de ingang hebben gevonden en iemand aantreffen krijgen we te horen dat het nog meer dan een half uur wachten is op een tafeltje voor twee… ok daar gaan we niet op wachten. We gaan nu tegen de heuvel op en pakken de auto weer. Natuurlijk moeten we gewoon betalen voor het parkeren we hopen dat de jongeman lekkere kauwgomballen er van gaat kopen of het ergens in stopt waar de zon niet schijnt. Jullie begrijpen het ondertussen wel, dit was niet ons favoriete plekje. Als we van de parkeerplek willen afrijden worden we verzocht de andere afrit/uitrit te nemen (een flink stuk achteruitrijden en dan steil naar beneden en een scherpe bocht naar rechts), ammehoela we staan nu hier en dikke vette pech, gas erop! Zo gezegd zo gedaan, waarschijnlijk heeft de mevrouw met het vlaggetje even staan zandhappen (er was ineens een klein stofwolkje) maar deze vriendelijk geholpen klanten zijn onderweg naar een volgend eet adresje! (ohw ja de veiligheid van niemand is in gevaar gekomen tijdens deze acties, toch ons vriendelijke advies dit niet thuis uit te proberen hahaha) Even later stappen we vrolijk weer uit de auto en worden vriendelijk geholpen bij een Subway restaurantje!  Nu nog een uurtje rijden naar Pismo Beach. De route is erg mooi zo langs de kust en wanneer we bij het motel aankomen zijn we helemaal blij, lekker 250 meter van het strand!! Als de koffers op de kamer staan gaan we direct even naar het strand, lekker ff uitwaaien!! Aan het strand hebben ze een lange houten pier waar allemaal mensen zitten te vissen. In het water (behoorlijk koud!) zijn best veel surfers bezig! Best wat bedrijvigheid hierzo! Erg gezellig! Aan het eind van de pier zien we nog pelikanen opzoek naar een hapje, van grote hoogte duiken ze ineens het water in! Vorig jaar in Gambia hebben we al pelikanen gezien alleen dan een ander merk. Deze konden namelijk niet in duikvlucht naar beneden, de pelikanen hier wel! Terug bij het motel gaan we ff lekker zwemmen, ook dit keer hebben we weer een zwembad erbij! Na het zwemmen nog ff wat eten en dan een avond strandwandeling…en jahoor voor het eerst deze vakantie de lange bokse an! ’s Avonds is het hier aan de kust toch net wat frisser, overdag voldoet de korte broek nog altijd!! Morgen gaan we naar Salinas, we gaan over Highway 1 en via de 17 mile drive (oa Pebble Beach voor de Golf kenners, auto kenners en de rijke stinkerds!) lekker langs de kust! Na Salinas gaan we naar San Francisco, op the 4th of July komen we hier aan!! (en volgens de berichten wordt dat een groot feest met vuurwerk enz!)