Dag 20 Zebra’s, Olifanten en Leeuwen

Written by Bas en Pippelien on. Posted in USA

Vanochtend staan we iets vroeger op om vandaag genoeg tijd te hebben om naar Salinas te rijden. We proberen het ontbijt van het hotel maar dit stelt niet veel voor. We hebben een broodrooster, brood, jam, muffins en slappe koffie en siepelsappelsap tot onze beschikking. We weten met deze ingrediënten een ontbijt in elkaar te sleutel en peuzelen alles op in onze kamer (er is ook geen ruimte om ff te zitten). Om ons heen zijn er al best veel mensen druk in de weer, om kwart over 7 stonden de eersten alweer op de surfplank…Brr best fris, de ochtend begint hier altijd met een dik wolkendek en dan is het nog niet echt heel warm! Gisteren zijn we nog iets vergeten te noemen, direct nadat we bij het hotel wegreden zijn we nog even naar de haven van Long Beach geweest, daar ligt namelijk de Queen Mary. Het is inmiddels een hotel geworden en schijnt niet meer te varen. Toch een groot schip hoor, zelfs in vergelijking met een nieuw cruise schip wat er naast ligt! Naast de Queen Mary ligt een Russische onderzeeër, voor 10 dollar kun je zelfs een kijkje nemen op de onderzeeër. Wij besluiten door te rijden ivm de tijd die we hebben!! Afijn verder met de orde van de dag, we stappen in de auto voor een lang stuk Highway 1! Zodra we hier weer op rijden is het uitzicht weer fantastisch, mooie blauwe Pacific Ocean en slingerwegjes. Na een aantal uitzichtpunten zitten we ineens elkaar aan te kijken, wtf lopen daar Zebra’s?? Huh ok, auto aan de kant van de weg en ja hoor, een stuk of 10 zebra’s staan hier gewoon in de wei!! Heeeel apart! Iets verder stoppen we weer bij een uitzicht punt, we weten dat je links en rechts zeehonden kunnen spotten, maar bij dit uitkijkpunt liggen super veel Elephant Seals….(zee-Olifanten) Wat een super gezicht zeg! Enig nadeel is dat ze knetterhard stinken en lawaai maken! Vanochtend hebben we nog niet getankt, eigenlijk omdat we bijna aan het einde van onze rit zijn en het zonde is een auto met volle tank in te leveren (deze zat namelijk al in het extra pakket van de huurauto), dus besluiten we in Big Sur wat te tanken en iets te eten. Big Sur is een bijzonder plekje, eigenlijk een gehucht, het restaurantje waar we eten maakt hun eigen brood, de sandwiches zijn dan ook super lekker en flink aan de prijs haha. Vanuit Big Sur rijden we verder over Highway 1 tot aan Carmel. In Carmel pakken we de 17 mile drive mee. Een slingerweg langs golfbanen, super grote huizen. De eerste stop is Pebble Beach, dit is een groot luxe golfterrein waar elk jaar een concours élégance  wordt gehouden met de meest dure auto’s ter wereld. Als buitenstaander kun je hier best ver rondlopen, van de golfbaan naar alle winkeltjes en bij de parkeerplaatsen langs. Helas spotten we nog geen dure auto’s….wanneer we doorrijden hebben ze hier ook geweldige uitzichten. En dan eindelijk zien we een paar Ferrari’s, Porsches hebben we al genoeg gezien dus dit is een welkome verandering. Bij een grote rots iets in de zee zien we ineens Zee Leeuwen, ja hoor kon er ook nog wel bij! Super route vandaag dus, Zebra’s (Zee) Olifanten, (Zee) Leeuwen en ook weer Kolibri’s bij het restaurant!! Vanaf de 17 mile drive is het nog 3 kwartier rijden naar het motel van vandaag, hier aangekomen treffen we een heerlijke buiten jacuzzi aan. Heeeeeerlijk!! Na het badderen gaan we wat eten en pakken we de koffers alvast wat beter in en wordt de auto weer een beetje opgeruimd. Morgen is het hier een nationale feestdag, eens kijken of we nog wat vuurwerk kunnen kopen en vanaf de fishermanswarf in San Francisco hier van kunnen genieten!!