Dag 23 naar huis….

Written by Bas en Pippelien on. Posted in USA

Zoals een bekend spreekwoord luidt: “Alles heeft een einde en een worst wel twee” komt helaas ook aan onze vakantie een einde. We vliegen om 11:10 vanuit San Francisco naar New York om daar na een tussenlanding te vertrekken naar Amsterdam. Vandaag zijn we dus al vroeg uit de veren, ons streven is om zonder stress het vliegtuig in te stappen. Daar we nog naar de luchthaven moeten rijden en de auto moeten inleveren gaan we vroeg op pad. Zoals ook gisteren het geval was is er nog geen ontbijt in het hotel beschikbaar dus hebben we zelf het een en ander in elkaar gedraaid! Na het ontbijtje en te hebben uitgecheckt halen we de auto op uit de garage en kan de bagage achterin. Onderweg naar de luchthaven stoppen we nog even voor een drupje benzine en tevens geven we onze flessen water die we nog over hebben aan een zwerver bij het tankstation. Na weer iemand helemaal gelukkig gemaakt draaien we voor de laatste keer de snelweg op en 20 minuten later staan we bij de car rental return om de auto achter te laten. Wanneer alle bagage uit de auto is en de auto is goedgekeurd door Avis gaan we met de shuttle naar de incheck balies. Hier is het niet erg druk en we worden vriendelijk en snel geholpen! Voordat we door de douane gaan drinken we snel nog wat laatste flesjes leeg en sluiten we aan in de rij. De controle voor de terugweg is bijzonder simpel. Een medewerker zet een krul op de boardingpas en kijkt even snel naar het paspoort….de handbagage wordt gescand en klaar! Na het simpele ontbijtje nemen we hier op de luchthaven nog even een normaal ontbijt en wachten we op onze vlucht. Doordat alles zonder problemen en super snel ging zijn we iets na 8 uur al op de luchthaven! Genoeg tijd dus voor het ontbijt en even een korte wandeling over de luchthaven. Het boarden voor de vlucht begint keurig op tijd en we zitten lekker op tijd in het vliegtuig klaar voor de vlucht naar NewYork. De vlucht zelf gaat helemaal goed, enig nadeel is dat je voor elke film of tv serie die je wilt kijken je direct moet betalen…waarschijnlijk komt dat doordat dit gewoon een binnenlandsevlucht is. Volgende keer zullen we toch opnieuw overwegen of we een directe vlucht doen of niet… Aangekomen in NewYork gaat ook alles snel, de koffers kunnen we laten wezen want deze gaan automatisch door. Op JFK hebben we geen douane controles meer, we kunnen direct naar de juiste terminal te met een bus. Bij Terminal 4 aangekomen staat de KLM Boeing al klaar. Omdat we hier ook genoeg tijd over hebben (bij aankomst in de terminal nog 2,5 uur) gaan we nog wat eten en even shoppen! Het boarden voor deze vlucht gaat ook snel en we zijn erg blij met KLM (terwijl de hele vlucht heen en terug eigenlijk KLM geboekt is wordt een groot deel door Delta uitgevoerd) krantje erbij, oordopjes, 2 maaltijden onderweg en lekker drinken onderweg! De vlucht verloopt dan ook voorspoedig en een dik half uur te vroeg landen we op Schiphol. Op Schiphol gaat alles snel tot aan de bagageband, er zijn problemen bij het uitladen van het vliegtuig en na 3 kwartier geacht te hebben komen dan eindelijk ook onze koffers! Bij de arrivels staat Jos al op ons te wachten en kunnen we richting Ruinen! Voor ons was deze reis weer een hele belevenis, we hebben super van onze vakantie genoten en hadden gerust nog een poos willen blijven!! Iedereen bedankt voor de leuke berichten en het volgen van ons!! Inmiddels hebben we ook een aantal filmpjes geplaatst en vergeet natuurlijk niet de foto’s te bekijken!! Groetjes, Bas en Pippelien

Comments

comments

Trackback van jouw site.

Laat een reactie achter

Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.